Pàgines

dimarts, 29 d’abril del 2014

Estimació

Objectes més grans, iguals o més petits que un metre.

Els nens de segon fan més o menys d'un metre d'alçada? Quina edat tenen els nens que no arriben a un metre? En teniu algun per casa?

Per què?
El què pretenc amb aquesta activitat és consolidar idees: veure el metre com a una unitat de mesura, però també com el nom que se li dona de vegades a l'instrument (el metre de fuster) i finalment com a una distància.
Per altra banda, em proposo fer un treball d'estimació: saber discernir quins objectes són més grans o més petits que un metre.
Al final de tot hauran de saber explicar la seva feina utilitzant paraules com ara ampladallargada, distància, etc. I és que dir "la porta mesura menys d'un metre" és massa ambigu.

Comprovant si l'amplada de la porta és més gran o més petita d'un metre.
Aquest nens hauran d'explicar que l'amplada de l'armari és de gairebé un metre.
A en Raül  li costarà una mica més definir qué és elq ue ha mesurat. Com ho explicará? (la distancia entre la part esquerra de la pantalla de l'ordinador i la... uff!) veurem com se'n surt.


ACTIVITAT:
Introducció
Recordem el concepte de metre que hem treballat a l'activitat anterior (Mesura 3. Unitats estàndard). Recuperem una cinta mètrica de les presentades i entre tots pensem quins objectes de la classe deuen mesurar un metre, quines menys i quines més. Fem una pluja d'idees de les nostres hipòtesis. 

Desenvolupament
Es proposa treball cooperatiu. Per grups han d'anar comprovant les estimacions anteriors. Cada grup té una cinta mètrica, mesuren i anoten el resultat en una taula.

Mostra treball

A partir d'aquest primer recull es va fer una conversa sobre la manera de definir una mesura i les paraules que cal utilitzar per a ser més clars: l'Alejandro mesura més d'un metre d'alt, l'amplada del moble mesura menys d'un metre, etc.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada