Pàgines

diumenge, 27 d’abril del 2014

L'armari passa per la porta?

De què ens serveix saber mesurar?
Activitat de cloenda: es planteja la pregunta a nivell col·lectiu si un dels armaris que hi ha a la classe passaria per la porta, per així veure si apliquen el que hem treballat o ... intenten arrossegar l'armari!
Passaria l'armari del racó per la porta de la classe?


Mesurar en context, resolem una situació en concret partint dels coneixements apresos.


Per què? L'objectiu d'aquesta activitat és aplicar els continguts treballats en una situació real. La mesura aplicada a la vida quotidiana.


 
Mesurem l'armari. Mesuram la porta? Quines mides cal prendre a la porta? l'alçada cal?. Un cop preses les mides: l'armari passa de qualsevol manera?
Fitxa de classe a "més informació



ACTIVITAT
Introducció
Proposem als alumnes una situació en concret: Necessitem treure l'armari que tenim dins l'aula fora el passadís. L'armari passarà per la porta?

Desenvolupament
Primera opció d'un alumne: doncs el movem i així ho comprovem. Reflexió meva: no el podem moure perquè pesa molt! Hem de buscar altres opcions.
De seguida se'ls acudeix utilitzar cintes mètriques. A partir d'aquí... treball en grups. Els alumnes lliurament mesuren i escriuen/dibuixen les seves reflexions i conclusions en un paper.
És interessant veure com utilitzen diferents estratègies: des de mesurar primer l'armari i posar el dit per comprovar-ho posteriorment a la porta, a mesurar directament la fondària de l'armari perquè a simple vista ja es veu que si el giren sí que passarà.

Preguntes clau o pistes: 
- N'estàs segur que passarà? Com ho saps?
- Creus que passarà igual si el posem de cara o de costat? Quina és la millor manera?
- És important mesurar l'alçada de l'armari? Per què?

Altres mostres de treballs:


Tenen clar que cal girar l’armari perquè passi per la porta. Així ho demostren les mides preses i així de clar ho plasmen al paper.

Val, d’acord, tenim clar com dibuixar una cinta mètrica i el comptatge de 5 en 5. Però… l’armari passa per la porta?. El que no té preu quan els deixes fer es la informació que t'arriba: mireu el "marc mètric" que han fet al voltant de l'armari. Si els fem explicar tindrem elements de partida per a ajudar-los a construir els seus aprenentatges


L’armari pesa massa… potser que de passada hi posem unes rodes!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada