Introducció a les unitats de mesura de longitud
Introducció
Un conte sobre un rei que volia regalar un llit a la reina quan encara no s'havia inventat el llit! Li encarrega a un fuster, però les coses es torcen: una bona manera de començar a parlar sobre la idea d'unitats de mesura de longitud i de com comunicar una informació.
Per què?
La idea és captar l'atenció dels alumnes partint d'un conte i, a partir d'aquí, començar a reflexionar sobre la necessitat de triar una unitat per mesurar i que a més sigui compartida amb la resta de la comunitat.
La idea és captar l'atenció dels alumnes partint d'un conte i, a partir d'aquí, començar a reflexionar sobre la necessitat de triar una unitat per mesurar i que a més sigui compartida amb la resta de la comunitat.
Explico el conte del rei que volia fer un construir un llit per la reina però a l'hora de donar les mides al fuster va utilitzar la mesura del seu peu. I és clar, no tots els peus són iguals.... i el fuster era molt baixet.
Desenvolupament
Un cop explicat el conte el representem entre tots i evidenciem que ens passa el mateix que en el cas del rei. Les mides preses amb el peu de la nena més petita de la classe i les mides del meu peu no són les mateixes i això fa que quedin dos llits de mides ben diferents!
- Com és que el llit li va quedar petit si el fuster va seguir bé les instruccions?
- Què podria haver fet el rei perquè això no li passes?
- Si tu haguessis estat en el lloc del rei com ho hauries fet?
A "més informació" trobareu una planificació de tres classes fetes al voltant d'aques conte per una escola dels USA i una presentació en power point on hi ha el conte complet (en anglès)
Un exemple dels USA
Una seqüencia de tres sessions (mireu quines programacions!) feta a l'estat d'Oregon.
https://sites.google.com/site/datameasurementlessonplantools/data-measurement-unit-plans/lesson-plans |
Buscant a internet podeu trobar el conte: un exemple a you tube
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada